DreistStorgaard Advokater A/S søger advokat til vores privatretsteam

DreistStorgaard Advokater A/S’ afdeling for privatrådgivning er i en spændende udvikling. Vi søger derfor en dygtig og engagereret advokat, som har lyst til at være en del af en spændende og travl hverdag, med primært fokus på juridiske udfordringer indenfor private ejendomshandler og øvrig privatret.

Er du en dygtig advokat med dokumenteret erfaring og stærke kompetencer inden for rådgivning og berigtigelse af private ejendomshandler men også dødsbo-, og familie- og arveretten, og kan du holde styr på paragrafferne og rådgive om jura på en merværdiskabende måde for klienterne? Og vil du være med til at sikre høj juridisk kvalitet i alle privatrådgivningsteamets aktiviteter og udvikle afdelingen fremadrettet? Så er du måske en af vores nye kollegaer.

Om jobbet

Vi tilbyder en stilling, hvor du i tæt samarbejde med afdelingens øvrige medarbejdere skal yde privatretlig rådgivning til vores klienter, herunder rådgivning af købere i private ejendomshandler. Selvom primært fokus vil være at varetage private ejendomshandler, vil du også skulle arbejde med andre juridiske områder indenfor privatret, herunder udfærdigelse af og rådgivning om testamenter, bodelinger, ægtepagter og dødsbobehandling m.m.

Du vil få din egen portefølje af sager, hvor du er ansvarlig for sagsbehandlingen, men vi forventer også, at du er akkvisitiv og bidrager aktivt til at teamet får nye klientrelationer. Det er vigtigt, at du kan arbejde struktureret og selvstændigt.

Stillingen indebærer meget klientkontakt i både skrift og tale, og vi forventer, at du har stor ordenssans.

Da stillingen omhandler en del økonomi, vil en forståelse for dette også være en fordel, dog ikke et krav.

Du vil indgå i vores privatretsteam, hvor vi blandt andet har fokus på løbende udvikling og forandring, herunder digitale sagsbehandlingsprocesser.

Din profil

Du er cand.jur. og advokat med en stærk faglig profil med vægt på privatretten.

Du har dokumenteret erfaring med privatretlige sager fra advokatkontor eller anden privat rådgivningsvirksomhed og evt. også undervisningserfaring.

Vigtigt er, at du har lyst til at dygtiggøre dig yderligere indenfor privatsret og digitalisering.

Som ansat i privatretsteamet er du en del af en afdeling, der er i kontakt med mange klienter og parter om forskellige problemstillinger hver dag.
Vi forventer derfor, at du er imødekommende, servicemindet og god til at sætte dig ind i nye problemstillinger og forretningsområder. Vi forventer også, at du har en skarp analytisk sans og er god til at formidle viden med henblik på et højt niveau til vores klienter og myndigheder, herunder domstolene.

I privatretsteamet vil du få en dagligdag, der er præget af at være tæt på, hvor beslutningerne træffes. Der er ikke to dage, der er ens, og det er derfor vigtigt, at du kan være fleksibel med hensyn til at tilrettelægge og løse opgaverne. Vi forventer, at du som person er god til at tage initiativ og kan planlægge og gennemføre dine opgaver selvstændigt, såvel som i samarbejde med andre.

Det er vigtigt, at du trives i en travl og til tider uforudsigelig hverdag med mange bolde i luften. Du skal have en forretningsmæssig forståelse og være ambitiøs på egne og virksomhedens vegne.

I vores rekrutteringsproces har vi naturligvis fokus på din faglige baggrund men i høj grad også på dine kvaliteter som person og kollega for at sikre, at du passer ind i vores virksomhed og i særdeleshed i privatretsteamet.

I processen er der mulighed for at vi inddrager en undersøgelse af din personlighedstype (enneagram-testen).

Ansættelsesvilkår og ansøgningsfrist

Der er tale om en stilling i en afdeling i en spændende udviklingsfase, hvor vi har stort fokus på at kunne tilbyde klienterne tidssvarende juridiske løsninger indenfor privatretsområderne, og den rette kandidat vil derfor i tillæg til juridisk rådgivning af klienter komme til arbejde med forretningsudvikling af afdelingens produkter, herunder optimering af ejendomsberigtigelsesopgaverne og fokus på digitale løsninger.

Stillingen rummer fremadrettet mulighed for ledelsesansvar.

Tiltrædelse snarest muligt/efter aftale. Løn efter kvalifikationer.

Arbejdsstedets placering: Bag Haverne 32, 4600 Køge

Har du spørgsmål til stillingen, kan disse rettes til advokat Claes Lagerbon Jensen på tlf. 26 30 23 12.

Ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser bedes fremsendt pr. mail til Bodil Kristiansen på bokr@dreiststorgaard.dk senest den 2. januar 2019.

Vi forventer at indkalde til samtaler løbende, så send gerne din ansøgning snarest muligt.

Om os

DreistStorgaard Advokater A/S er i dag Region Sjællands største advokatkontor 60-65 engagerede medarbejdere fordelt på kontorer i Køge, Næstved og Sorø.

Størstedelen af DreistStorgaards klienter har med erhvervsret at gøre, og vi rådgiver om alt fra juridiske problemstillinger til økonomiske analyser til mindre og mellemstore virksomheder. Men vi er samtidig stolte af at være et full-service advokatkontor og har mange klienter indenfor privatret. Lige såvel som vi har vores Ejendomsadministration, der i dag administrerer en lang række ejendomsporteføljer med fokus på at vækste indenfor alle typer ejendomsporteføljer.

Vi er en flad organisation, hvilket giver korte beslutningsgange og en hverdag, hvor der ikke er langt fra tanke til handling. Vores hverdag er præget af højt tempo, en uformel omgangstone og respekt for hinandens arbejde.

Du vil indgå i et team, hvor samtlige medarbejdere har et stort ansvarsområde. Vores filosofi er, at uddelegering af ansvar og tillid medfører et mere spændende og udfordrende job. Samtidig ønsker vi en høj grad af sparring i teamet, så vi hele tiden kan udvikle os, så vi kigger både efter selvstændighed og holdånd.

Vi tilbyder en lønpakke, der matcher dine kvalifikationer, samt pensionsordning og sundhedsforsikring.